Tuesday, August 2, 2011

Persiapan Bagi Menyambut Ramadhan

Bulan Ramadhan sudah pun bermula. Saya sungguh tidak sabar untuk berpausa! Sejak kecil, Saya suka berpuasa. Saya belajar untuk berpuasa setengah hari semasa saya kecil. Apabila saya sudah bersedia, saya pula mula berpuasa sepenuh hari.

Kadangkala pada bulan Ramadhan, keluarga saya akan berbuka sama-sama di rumah makcik saya. Kadangkala pula keluarga saya akan berbuka di luar. Saya suka apabila kami berkumpul untuk berbuka puasa sama-sama. Sungguh menyeronokkan! Kami akan bercerita pengalaman kami berpuasa.

Walaupun kami terpaksa untuk tidak makan dan minum sepanjang hari, saya tetap bersemangat untuk berpuasa kerana saya tidak perlu memkan dan minum dan itu bermakna bahawa saya boleh berjimat. Ibu bapa saya tetap memberi duit sekolah walaupun saya berpuasa.

Bulan Ramadhan adalah bulan yang suci. Saya suka berpuasa sampai bila-bila!

No comments:

Post a Comment